Róża z podcastu przez całe swoje dziecięce życie- emocjonalny kompas trzymała na strychu- bo rodzice jej mówili co ma czuć. Miała być grzeczną dziewczynką, która się nie złości- i tyle.
W dorosłości jednak Róża zapragnęła miłości. Prawdziwej miłości. Zapragnęła iść w góry. Wygrzebała zatem swój kompas z graciarni na strychu i od razu zaczęła za nim podążać.
Gdy już znalazła się na górskim szlaku, szła cały czas za wskazaniem kompasu. Kompas nam jednak wskazuje północ. A jeśli na drodze prowadzącej na północ napotkamy przeszkody, to wskazuje nam kurs wprost na te przeszkody. Taką właśnie przeszkodą okazał się być Mariusz w toi toiu. Kompas wskazywał wprost na niego, choć tak naprawdę wskazywał góry daleko za tym toi toiem. Róża jednak tego nie wiedziała, bo nikt jej nic nie powiedział o nawigacji. Była uczona rezygnowania ze swego kompasu i słuchania innych. W rezultacie uwierzyła, że jest u celu! Że niedostępny facet, zamknięty w toalecie, jest jej miłością. Że to on jest tymi górami! Że to miłość!
Ojojoj, jakie nieporozumienie… Kompas nie wskazywał Mariusza. Ale żeby wiedzieć, że powinna ominąć toi toia i iść dalej, Róża potrzebowała specjalistycznej, choć prostej wiedzy o nawigacji. To właśnie jest w kursie „Emocje to kompas”.
Pozwól sobie powiedzieć: „Przepraszam, pomyliłam pana z kimś innym”, nawiguj, korzystając z kompasu (ale nie ślepo), omijaj przeszkody i idź w końcu w te góry!
Góry to prawdziwa miłość (także do siebie samej), ale gdy tam dotrzesz, przekonasz się, że Mariusza tam nie będzie. To nie jest miejsce dla Mariuszów.
Żeby jednak Mariuszów ominąć, wykorzystaj wiedzę zawartą w tym kursie. Wtedy dopiero Twój kompas będzie naprawdę użyteczny.
Emocje właściwie to nie są po to, by sobie z nimi radzić. One są naszym kompasem! My wszyscy możemy lepiej żyć, jeśli uznamy emocje za sprzymierzeńca, a nie wroga.
Dla dobrostanu psychicznego konieczna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami. Dobrostan psychiczny jest elementem zdrowia- czyli dla zdrowia konieczna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami. Albo, jak wcześniej wspomniałam, korzystania z emocji jak z kompasu.
Fajnie to brzmi, tylko jak to zrobić???
Dlatego właśnie powstał kurs z podstawowych umiejętności psychologicznych, czyli nazywania, rozpoznawania swoich emocji i radzenia sobie z nimi, odnajdowania tego, co te emocje nam pokazują i korzystania z zawartych w nich wskazówek.
Jest to kurs video, filmy możesz oglądać we własnym tempie- o dowolnej porze dnia i nocy. Kurs trwa niecałe 3 godziny, a dostęp do niego otrzymasz dożywotnio, wraz z jego ewentualnymi aktualizacjami.
Powitanie
0.1. Jak przerabiać ten kurs?
0.2. Pierwsze zadanie praktyczne
Moduł 1: Skąd się biorą nasze emocje?
1.0. Wstęp do modułu 1
Quiz na start modułu 1
1.1. Schemat z terapii poznawczo-behawioralnej
1.2. Sytuacje-myśli- nasze reakcje
1.3. Czym są emocje i co nam pokazują?
1.4. Trafne i błędne interpretacje sytuacji
1.5. Czujemy się tak, jak zinterpretowaliśmy sytuację
1.6. Zakończenie modułu 1
Quiz na koniec modułu 1
Moduł 2: Wpływ dzieciństwa i przeszłości na nasze samopoczucie teraz.
2.0. Wstęp do modułu 2
Quiz na start modułu 2
2.1. Przekonania jako podstawa bieżących interpretacji sytuacji
2.2. Przekonania kluczowe
2.3. Wzorowanie sie na rodzicach w tworzeniu przekonań kluczowych
2.4. Dziecięce wnioski z niezrozumiałych sytuacji i tworzenie przekonań kluczowych
2.5. Jak utwierdzamy się w przekonaniach kluczowych?
2.6. Przekonania pośredniczące
2.7. Relacja przekonanie kluczowe- przekonanie pośredniczące
2.8. Przekonania a interpretacje sytuacji
2.9. Zakończenie modułu 2
Quiz na koniec modułu 2
Moduł 3: Gdy pojawią się nieprzyjemne emocje…
3.0. Wstęp do modułu 3
Quiz na start modułu 3
3.1. Tabela ćwiczebna i samoobserwacja
3.2. Zakończenie modułu 3
Quiz na koniec modułu 3
Moduł 4: Zniekształcenia w naszych interpretacjach rzeczywistości?
4.0. Wstęp do modułu 4
Quiz na start modułu 4
4.1. Czytanie w myślach
4.2. Obwinianie i egocentryzm
4.3. Przewidywanie przyszłości w czarnych barwach i katastrofizacja
4.4. Wyolbrzymianie negatywów i umniejszanie pozytywów
4.5. Etykietowanie siebie i innych
4.6. Myślenie czarno-białe i nadmierna generalizacja
4.7. Lepszość-gorszość i porównywanie z innymi
4.8. Zakończenie modułu 4
Quiz na koniec modułu 4
Moduł 5: Praca z myślami, z których wynikają nieprzyjemne emocje
5.0. Wstęp do modułu 5
Quiz na start modułu 5
5.1. Dyskusja z automatyczną interpretacją sytuacji
5.2. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 1
5.3. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 2
5.4. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 3
5.5. Sytuacje powodujące złość
5.6. Jak szukać tej właściwej myśli do dalszej pracy w tabeli?
5.7. Zakończenie modułu 5
Quiz na koniec modułu 5
Moduł 6: Co znaczą lęk, złość, smutek, poczucie winy…
6.0. Wstęp do modułu 6
Quiz na start modułu 6
6.1. LĘK, niepokój, strach, zamartwianie się
6.2. ZŁOŚĆ, irytacja, wściekłość, nienawiść, gniew…
6.3. SMUTEK, przygnębienie, nastroj depresyjny…
6.4. Poczucie winy
6.5. Zakończenie modułu 6
Quiz na koniec modułu 6
Moduł 7: Co dalej?
7.0. Wstęp do modułu 7
Quiz na start modułu 7
7.1. Co dalej po tym kursie?
7.2. Jak wykorzystać wiedzę zawartą w tym kursie do dialogu w bliskich relacjach?
7.3. Garść informacji na zakończenie + BONUSY
Quiz na koniec modułu 7
Myślę, że nie jest on dla osób, które brały już udział w terapii indywidualnej u mnie lub warsztatach dotyczących emocji. Będzie to ta sama psychoedukacja, którą robimy na początku każdej terapii indywidualnej- i ta sama, którą przekazywałam podczas warsztatów.
Chyba, że… chcesz powtórki, przypomnienia, utrwalenia 🙂
Zapisując się na listę oczekujących, jako jedna z pierwszych osób dowiesz się, że sprzedaż kursu ruszyła.
Zrób tylko jeszcze jedną rzecz: sprawdź skrzynkę mailową (także Spam) w celu potwierdzenia chęci zapisu.