Emocje właściwie to nie są po to, by sobie z nimi radzić. One są naszym kompasem! My wszyscy możemy lepiej żyć, jeśli uznamy emocje za sprzymierzeńca, a nie wroga.
Dla dobrostanu psychicznego konieczna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami. Dobrostan psychiczny jest elementem zdrowia- czyli dla zdrowia konieczna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami. Albo, jak wcześniej wspomniałam, korzystania z emocji jak z kompasu.
Fajnie to brzmi, tylko jak to zrobić???
Dlatego właśnie powstał kurs z podstawowych umiejętności psychologicznych, czyli nazywania, rozpoznawania swoich emocji i radzenia sobie z nimi, odnajdowania tego, co te emocje nam pokazują i korzystania z zawartych w nich wskazówek.
Jest to kurs video, filmy możesz oglądać we własnym tempie- o dowolnej porze dnia i nocy. Kurs trwa niecałe 3 godziny, a dostęp do niego otrzymasz dożywotnio, wraz z jego ewentualnymi aktualizacjami.
Powitanie
0.1. Jak przerabiać ten kurs?
0.2. Pierwsze zadanie praktyczne
Moduł 1: Skąd się biorą nasze emocje?
1.1. Schemat z terapii poznawczo-behawioralnej
1.2. Sytuacje-myśli- nasze reakcje
1.3. Czym są emocje i co nam pokazują?
1.4. Trafne i błędne interpretacje sytuacji
1.5. Czujemy się tak, jak zinterpretowaliśmy sytuację
Moduł 2: Wpływ dzieciństwa i przeszłości na nasze samopoczucie teraz.
2.1. Przekonania jako podstawa bieżących interpretacji sytuacji
2.2. Przekonania kluczowe
2.3. Wzorowanie sie na rodzicach w tworzeniu przekonań kluczowych
2.4. Dziecięce wnioski z niezrozumiałych sytuacji i tworzenie przekonań kluczowych
2.5. Jak utwierdzamy się w przekonaniach kluczowych?
2.6. Przekonania pośredniczące
2.7. Relacja przekonanie kluczowe- przekonanie pośredniczące
2.8. Przekonania a interpretacje sytuacji
Moduł 3: Gdy pojawią się nieprzyjemne emocje…
3.0. Wprowadzenie do modułu 3
3.1. Tabela ćwiczebna i samoobserwacja
Moduł 4: Zniekształcenia w naszych interpretacjach rzeczywistości?
4.0. Czym są zniekształcenia poznawcze?
4.1. Czytanie w myślach
4.2. Obwinianie i egocentryzm
4.3. Przewidywanie przyszłości w czarnych barwach i katastrofizacja
4.4. Wyolbrzymianie negatywów i umniejszanie pozytywów
4.5. Etykietowanie siebie i innych
4.6. Myślenie czarno-białe i nadmierna generalizacja
4.7. Lepszość-gorszość i porównywanie z innymi
4.8. Podsumowanie modułu 4 i praca domowa
Moduł 5: Praca z myślami, z których wynikają nieprzyjemne emocje
5.0. Wprowadzenie do modułu 5
5.1. Dyskusja z automatyczną interpretacją sytuacji
5.2. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 1
5.3. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 2
5.4. Dyskusja z automatyczną interpretacją- przykład 3
5.5. Sytuacje powodujące złość
5.6. Jak szukać tej właściwej myśli do dalszej pracy w tabeli?
Moduł 6: Co znaczą lęk, złość, smutek, poczucie winy…
6.0. Wprowadzenie do modułu 6
6.1. LĘK, niepokój, strach, zamartwianie się
6.2. ZŁOŚĆ, irytacja, wściekłość, nienawiść, gniew…
6.3. SMUTEK, przygnębienie, nastroj depresyjny…
6.4. Poczucie winy
Moduł 7: Co dalej?
7.1. Co dalej po tym kursie?
7.2. Emocjonalny kompas a relacje z innymi
7.3. Jak wykorzystać wiedzę zawartą w tym kursie do dialogu w bliskich relacjach?
7.4. Garść informacji na zakończenie, materiały dydaktyczne + BONUSY
BONUSY uwzględniają :
– specjalną zniżkę na zakup dostępu do Klubu Jestem Całością
– nagranie webinaru „Jak wykorzystać nieprzyjemne emocje do konstruktywnych celów? (i przestać być Różą)”
Myślę, że nie jest on dla osób, które brały już udział w terapii indywidualnej u mnie lub warsztatach dotyczących emocji. Będzie to ta sama psychoedukacja, którą robimy na początku każdej terapii indywidualnej- i ta sama, którą przekazywałam podczas warsztatów.
Chyba, że… chcesz powtórki, przypomnienia, utrwalenia 🙂